۰۳۱۳۷۷۷۳۰۸۸

مشاوره رایگان آموزشی

برای شما هم پیش‌ آمده است که قصد داشتید برای یادگیری زبان انگلیسی کتابی را خریداری کنید، اما آنقدر تعداد این کتاب‌های زیاد است که دچار سردرگمی شده‌اید؛ نمی‌دانید که از کجا شروع کنید. میلیون‌ها کتاب برای انتخاب وجود دارد!

کدام کتاب‌ها را می‌خواهید برای خواندن انتخاب کنید؟ چرا با همان کتاب‌هایی که انگلیسی زبان‌ها می‌خوانند، شروع نمی‌کنیم؟

در این مقاله قصد داریم که بهترین کتاب‌ها را از میان انبوه کتاب‌های زبان انگلیسی به شما معرفی کنیم. در این صورت یادگیری برای شما ساده‌تر و سریع‌تر پیش خواهد رفت.

در مجموع دو دسته کتاب برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد:

  1. کتاب‌های آموزشی
  2. کتاب‌های داستان

با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا بهترین کتاب‌ها را در این دودسته به شما معرفی کنیم.

ژانر چیست؟

ژانر دسته‌ای از کتاب یا نوع خاصی از نوشته است. ژانرهای زیادی وجود دارد و احتمالاً با بعضی از آنها از قبل آشنا هستید. برخی از آن‌ها شامل ژانر ترسناک، رمز و رازی، علمی، تخیلی  و… هستند، که شما از آن‌ها اطلاع دارید!

دوست دارید چه نوع کتاب‌هایی را بخوانید؟ قبل از تصمیم‌گیری درباره کتاب، باید ژانر را انتخاب کنید. در غیر این صورت، ممکن است در نهایت سعی در خواندن کتابی را داشته باشید که علاقه چندانی به آن ندارید.

ممکن است به داستان تاریخی علاقه داشته باشید، اما علمی تخیلی را دوست نداشته باشید  یا ممکن است از ژانر عاشقانه متنفر باشید اما یک داستان ماجراجویی خوب را دوست دارید.

بهتر است بدانید که چه کتاب‌هایی را دوست دارید و کتاب‌هایی را برای مطالعه انتخاب کنید که لذت بیشتری از خواندن آن خواهید برد!

اگر موافق باشید این روش برای انتخاب کتاب هستید؛ می‌توانید همین روش را برای انتخاب فیلم نیز دنبال کنید. وب سایت‌هایی مثل FluentU.com هستند که با کمک آن انگلیسی را می‌توانید یاد بگیرید.  این وب سایت‌ها از طریق فیلم‌هایی مانند پیش پرده‌های فیلم و کلیپ‌های تلویزیونی به شما انگلیسی را می‌آموزند و به راحتی می‌توان فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید. این وب سایت‌ها براساس سطح از مبتدی تا پیشرفته و براساس موضوع همانند “هنر و سرگرمی”، “تجارت” ، “علم و فناوری” و موارد دیگر طبقه‌بندی شده است.

ژانرهیجان انگیز

ژانر هیجان‌انگیز نوعی کتاب است که قلب شما را به طپش می‌اندازد. این ژانر باعث می‌شوند که تمایل به خواندن و ادامه دادن کتاب داشته باشید تا بفهمید چه اتفاقی می‌افتد.

کتاب‌های راز و رمز آلود بسیار شبیه به ژانر هیجان انگیز هستند و حتی ممکن است هیجان انگیزتر و ترسناک‌تر نیز باشند. این ژانر نوعی نوشته است که دوست ندارید شب‌هایی که تنها هستند آن را بخوانید.

این دو نوع کتاب تقریباً در ژانر یکسانی در نظر گرفته می‌شوند، زیرا بسیار شبیه به هم هستند. اگر به درام‌های جنایی یا داستان‌‌های کوتاه جنایی علاقه‌مند باشید، این ژانر را بسیار دوست خواهید داشت.

رمان‌های هیجان‌انگیز و راز و رمز آلود از کلمات اکشن زیادی استفاده می‌کنند و معمولاً گفتگوی واقعی زیادی دارند. بنابراین اگر به دنبال راهی سرگرم کننده برای یادگیری کلمات و عبارات هیجان انگیز جدید هستید، این کتاب‌ها وسیله مناسبی برای انجام این کار هستند.

  1. “زمان ترک” توسط جودی پیکولت

موضوع کتاب: این کتاب درباره مورد دختری 13 ساله است که بدنبال مادرش است که پس از یک تصادف وحشتناک ناپدید شده است. او از یک روانشناس و یک کارآگاه کمک می‌گیرد. این دختر با کمک آن دو می‌فهمند که بعضی اوقات پرسیدن سوالاتی باعث می‌شود که از چیزهایی که اطلاع نداشتند، آگاه شوند ….

سطح زبان انگلیسی کتاب:  انگلیسی این کتاب ممکن است کمی دشوار باشد، زیرا یک ژانر فیلم هیجان‌انگیز معمولی نیست. این کتاب بیشتر به چگونگی تفکر مردم متمرکز است تا به رفتار آنها. اگر در سطح  پیشرفته هستید از خواندن آن لذت خواهید برد.

  1. کتاب “1st to Die” نوشته جیمز پترسون

موضوع کتاب: این کتاب درباره چهار زن است که با هم متحد می‌شوند تا قاتلی را که به طرز وحشتناکی مردم را می‌کشد، پیدا کنند. اگر این ژانر را دوست دارید، می‌توانید به خواندن درباره این تیم زنان بپردازید.

سطح زبان انگلیسی : انگلیسی این کتاب نسبتاً آسان است و تعداد زیادی کلمه اکشن عالی برای یادگیری دارد.

  1. ” Three” توسط تد دکر

موضوع کتاب: تصور کنید در حال رانندگی هستید و تلفن زنگ می‌خورد. شخصی که در پشت خط است می‌گوید شما سه دقیقه وقت دارید تا به گناه خود در مقابل کل دنیا اعتراف کنید، در غیر این صورت ماشین شما منفجر می‌شود. چه کار می‌کنید؟ در این کتاب، کوین پارسون به دلیل کاری که مطمئن نیست، انجام داده است توسط یک قاتل تعقیب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که این رانندگی هیجان‌انگیز را دنبال کنید.

سطح زبان انگلیسی: متن این کتاب به آسانی نوشته پترسون است، اما پیگیری داستان ممکن است کمی دشوارتر باشد.

  1. ” Mr. Mercedes ” نوشته استیون کینگ

موضوع کتاب: این کتاب برای اولین بار در سه گانه یا مجموعه‌ای از سه کتاب قرار دارد. در آن، یک پلیس بازنشسته سعی می‌کند مانع کشتن هزاران نفر توسط یک مرد شود. آیا او قادر خواهد بود به موقع جلوی این واقعه فاجعه بار را بگیرد؟

سطح زبان انگلیسی کتاب: استیون کینگ یکی از معروف‌ترین نویسندگان امروزه در ژانر وحشت (داستان ترسناک) است. سطح زبان این کتاب کمی پیشرفته است و شخصیت‌های آن  بسیار واقعی هستند. به طوری که، این کتاب را برای آشنایی با چگونگی مکالمه مردم باهم، به شما توصیه می‌کنیم.

  1. ” Silent Scream” نوشته آنجلا مارسون

موضوع کتاب: این کتاب در مورد شخصی است که کودکان را می‌‌کشد. کارآگاه کیم استون به دنبال کشف قاتل قبل از به دام انداختن مقتول بعدی است. اما آیا استون می‌تواند جلوی قاتل را از قبل از ارتکاب قتل بعدی بگیرد؟

سطح زبان انگلیسی کتاب: این کتاب سبک نگارش کمی پیشرفته‌تری دارد و برای زبان‌آموزان سطح متوسط به بالا مناسب است. مارسونز یک نویسنده انگلیسی است، بنابراین برخی از گفتگوهای آن مخصوص انگلیسی‌ها است. این کتاب برای یادگیری صحبت کردن به زبان بریتیش بسیار مناسب است.

ژانرداستان عاشقانه

کتاب‌های عاشقانه به روابط عشقانه، پیدا کردن مرد مناسب یا شخصیت‌هایی که با عشق سروکار دارند، می‌پردازد. بسیاری از کتاب‌های این ژانر که با نام ” chick lit,” شناخته می‌شوند، لحن آسان‌تری دارند و بیشتر در مورد تعاملات بین افراد هستند. رمان‌های عاشقانه معمولاً برای زنان نوشته می‌شوند، اما هر کسی می‌تواند از یک داستان خوب در مورد روابط عاشقانه لذت ببرد.

رمان‌های عاشقانه در توصیف رفتارمردم و یا احساسات آن‌ها خارق‌العاده هستند. در بسیاری از کتاب‌ها روش‌هایی که زنان با مردان صحبت کنند یا مردان با زنان گفتگو می‌کنند، را نشان می‌دهد. حتی ممکن است ایده‌هایی برای نحوه مکالمه عاشقانه به انگلیسی نیز در آن‌ها پیدا کنید.

  1. “Until the End of Time” نوشته دانیل استیل

موضوع کتاب: آیا عشق برای همیشه ماندگار است؟ زوج‌های این داستان چنین اعتقادی دارند. این کتاب داستانی درباره عشق است که حتی مرگ نیز نمی‌تواند آن را از بین ببرد.

سطح زبان انگلیسی کتاب: نوشته‌های این کتاب کمی پر زرق و برق است (از کلمات زیادی استفاده می‌شود) ، اما زبان آن آنقدر ساده است که زبان‌آموز سطح متوسط می‌تواند آن را به راحتی دنبال کند.

  1. “One for the Money” نوشته جانت اوانوویچ

موضوع کتاب: استفانی پلوم، فوری به پول احتیاج دارد. بنابراین او رابطه با افرادی را شروع می‌کند که سابقه‌دار هستند و راهی زندان می‌شوند.

سطح زبان انگلیسی این کتاب: دنبال کردن داستان این کتاب راحت است و بسیار مناسب زبان‌آموزان سطح متوسط است. این کتاب از دید شخصیت اصلی نوشته شده است و لحنی کاملاً محاوره‌ای دارد. در واقع این همان لحنی است استفانی پلوم در حقیقت صحبت می‌کند. پس این کتاب برای یادگیری مکالمه به سبک انگلیسی زبانان بسیار ایده‌آل است!

  1. ““I’ve Got Your Number ” نوشته سوفی کینسلا

موضوع  کتاب: این کتاب در مورد زنی است که برای عروسی آماده می‌شود و تلفن همراه خود را گم می‌کند. از نظر این زن مشکلی وجود ندارد! چراکه  تصمیم می‌گیرد که از تلفن همراهی که در زباله‌دان هتلش پیدا کرده، استفاده کند. اما مردی که تلفن همراه متعلق به اوست، فکر نمی‌کند که این ایده خوبی باشد، پس چه می‌شود کرد؟

سطح زبان انگلیسی کتاب: این کتاب برای یادگیری نحوه مکالمه روزمره و عادی مردم بسیار مناسب است. چراکه این کتاب از دیدگاه اول شخص نوشته شده است. به عبارت دیگر، به همان صورتی نوشته شده است که شخصیت اصلی صحبت می‌کند یا فکر می‌کند. این کتاب سرگرم کننده است و دنبال کردن آن سخت نیست.

  1. “” Fifty Shades of Grey نوشته شده توسط ای.ال.جیمز

موضع کتاب: وقتی آنا استیل به مصاحبه می‌رود، مجذوب کریستین گری خوش تیپ و باهوش می‌شود. این دو رابطه‌ای را شروع می‌کنند. این کتاب فقط برای مخاطبان بزرگسال مناسب است!

سطح زبان انگلیسی کتاب: زبان این کتاب از کلمات بسیار رنگارنگ برای توصیف کوچکترین لحظه‌ها استفاده می‌کند. این کتاب برای یادگیری بسیاری از کلمات جدید، به ویژه صفت‌ها یا همان کلمات توصیف کننده مناسب است.

  1. ” Sincerely, Carter ” نوشته ویتنی گراشیا ویلیامز

موضوع کتاب: وقتی عاشق بهترین دوست خود می‌شوید چه اتفاقی می‌افتد؟ تماشا کنید که یک رابطه آرام آرام از دوستی به عاشقانه نزدیک می‌شود.

سطح زبان انگلیسسی کتاب: این یک کتاب سرگرم کننده و ساده است و مکالمات واقعی در آن آمده است. این کتاب از دیدگاه یک مرد نوشته شده است و با بسیاری از رمان‌های عاشقانه متفاوت است.